تبلیغات بنری، کاربر را به خرید محصولاتی خاص تشویق میکند
درصورتی که در اینترنت چرخ زده باشید، بدون شک با تبلیغات بنری زيادي روبرو شده اید. این تبلیغات که در کادرهای مستطیلی کوچک وجود دارند، تقریبا در تمام صفحات وب و در ابعاد گوناگون و موضوع های مختلف در برابر چشم هایتان ظاهر می شوند. ولی تمامی آن ها یک کارکرد اساسی دارند: درصورتی که بر روی آن ها کلیک کنید مرورگر وب، شما را به سایت آگهی کننده خواهد برد.
نخستین بنر تبلیغاتی در اکتبر سال ۱۹۹۴ در مجله Wired ایجاد شد و محتوای این بنر یک جمله ساده” آیا تابحال بر روی این جا کلیک کرده اید؟” بود.
از سال ۲۰۱۷ میلادی، تقریبا یک پنجم تمام هزینه های تبلیغات آنلاین به طرف تبلیغات بنری و تبلیغات شبیه آن رفته است.
امروزه دنیای تبلیغات بنری پیشرفت زیادی داشته هست و تنها در وبسایت مورد علاقه شما وجود ندارد، بلکه در شبکه های اجتماعي مثل فیس بوک، اینستاگرام و خیلی از برنامه های اسپانسر شده هم دیده ميشود . طبق داده های آماری معتبر، تبلیغات آنلاین با فرمت بنر، ویدئو و تبلیغات اسپانسری بزرگ ترين سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده اند.
تبلیغات بنری یکی از سنتیترین مدلهای تبلیغات دیجیتال محسوب میشوند
برخی از تاثیرات تبلیغات بنری:
افزایش ترافیک مشتري: تبلیغات بنری،بازديد کنندگان را تشویق ميکند تا با کلیک کردن روی وب سایت آگهی کننده، به آن جا بروند و هزینه آگهی به شیوه های مختلفی دریافت ميشود.
جلب توجه مشتري: حتماً در مورد اینکه چه طور ایدهپرداز باشید و چطور از این ابتکار در طراحی بنر خویش استفاده کنید تا جمعیت زيادي را به وبلاگ خویش جذب کنید، اطلاعات زیادی دارید؛ ولی باید بازار هدف خویش را هم مطالعه کنید تا بدانید نیازتان، یک آگهی متحرک با زمينه شلوغ است یا یک فونت شیک در پس زمينه ای ساده.
فروش یک محصول خاص: تبلیغات بنری، کاربر را به خرید محصولاتی خاص تشویق ميکند . برای این که تبلیغات بنری مؤثر باشد، باید در وب سایتی مرتبط با موضوع آگهی قرار گیرد. این کار سبب ميشود که وب سایت بتواند به سوالی که با دیدن آگهی برای بازدید کننده طرح ميشود ، پاسخ دهد.
اعلام تخفیف و فروش: یکی از روش های افزایش درامد برای کسب و کار ها، استفاده از مبحث تخفیف است. خیال کنید جمعه سیاه یا Black Friday است و برای فروش بسیاری از محصولات خویش تخفیف ویژه دارید. یکی از برترین روشها برای اطلاع رسانی از این موضوع، تبلیغات بنری با موضوع جمعه سیاه است.
تبلیغات بنری در سایت چیست؟
علل استفاده از بنر تبلیغاتی:
آگهی کننده ها معمولا امید دارند که یک بنر تبلیغاتی یکی از این دو کار زیر را برای شان انجام بدهد. به طور ایدهال ، بازدیدکننده ی سایتی که در آن از بنر تبلیغاتی استفاده شده است، روی بنر کلیک ميکند و به صفحه ی وب سایت آگهی کننده می رود. در این مورد بنر تبلیغاتی بازدیدکننده ای را به سایت آگهی کننده آورده است.
تأثیر دوم تبلیغات، برندگذاری نامیده ميشود . همه ی ما اثرات برندگذاری را تجربه کرده ایم. به عنوان مثال تلویزیون را روشن می کنیم و مدام تبلیغات فلان برند را می بینیم. اگر برای این که یک کالا را بر دیگری ترجیح بدهید علت خاصی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می کنید که بیش تر با آن اشنا هستید، حتی اگر این شناخت از طریق دیدن تبلیغات باشد.
از بنرهای متحرک بهجای بنرهای غیرمتحرک استفاده کنید
طرز کار تبلیغات بنری چگونه است؟
درصورتی که شما می خواهید برای کسب وکار خویش از تبلیغات بنری استفاده کنید، سه مورد کلی پیش روی دارید:
این که با یک سایت دیگر به توافق برسید که در تبلیغات بنری با همدیگر تبادل داشته باشید. یعنی شما تبلیغات بنری آن ها را بگذارید و شما هم تبلیغات بنری آن ها را در سایت خود بگذارید. اما این حالت شرایط زيادي دارد. ابتدا آنکه تعداد بازدید دو طرف اختلاف فاحشی با هم نداشته باشد. ثانیاً مشتریان هدف مشترک یا مرتبطی داشته باشند. مثلا یک کسب وکاری که در فروش وسایل ورزشی کار ميکند نمی تواند با یک قهوه فروشی آنلاین کار کند.
- اقامتگاه های با کیفیت با هزینه کم
- لپ تاپ لنوو با 19 %تخفیف*ویژه دانشجویان
- محصولات آموزشی فرزندپروری/تا دیر نشده بخر!
به یکی از سایت های پربازدید مبلغی بدهید که تبلیغات بنری تان را در سایت خود بگذارند. قیمت این سایت ها با توجه به اندازه و مکان برند کاملا متفاوت است. معمولاً قیمت سربرگ ها یا headerهای سایت ها از قیمت sidebar ها بیش تر است. دقت داشته باشید که صرف تعداد بازدید زیاد برای یک گزینه خوب کافی نیست. سایتی که تبلیغات بنری شما را قرار می دهد باید نرخ پرش پایینی داشته باشد که این نشان از محبوبیت محتوای آن دارد.
سایت ها یا آژانس های تبلیغاتی هستند که می توانید با پرداخت هزینه ادامه کار را به آن ها بسپارید. این سایت ها تبلیغات بنری شما را با توجه به بودجه تان در سایت های مختلف می گذارند. بالطبع در این شرایط کمترین کنترل را بر تبلیغات بنری خویش دارید. بدین ترتیب تنها در صورتی سراغ این مورد بروید که به آژانس موردنظر اعتماد کامل دارید.
بنرهای تبلیغاتی را با محتوای وب مربوطه پست کنید
نکاتی برای این که بنر تبلیغاتی با بهره وری بالا داشته باشید:
قبل از طراحی بنر حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید. درابتدا مخاطبین اصلی تبلیغات خود را تشخیص دهید و بعد توجه کنید که چه درخواستی از آنها دارید. کلیک بر روی وب سایت شما؟ خرید محصولات محدود در حراج؟ استفاده رایگان از یکی از محصولات/ خدمات شما؟
درصورتی که در وب سایت های ديگر بنر تبلیغاتی خود را قرار می دهید به موضوع آن سایت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومی آن سایت با وب سایت خودتان توجه داشته باشید.
برای این که متوجه شوید که آیا یک سایت برای آگهی شما مناسب است یا نه مخاطبان آن سایت را در نظر بگیرید و از خودتان سوال کنید که این افراد براي چه چیزي وارد این سایت( سایت مورد نظر شما برای گذاشتن آگهی) شده اند؟
درصورتی که دلیل ورود کاربران به این سایت مرتبط با زمينه کاری شما باشد تبلیغات شما بهره وری بسیار زیادی خواهد داشت.
از عکس های باکیفیت استفاده کنید. امار ها نشان ميدهد که عکس های بی کیفیت سبب ایجاد یک حس عدم اطمینان بین بازدیدکننده و برند ميشود . ۵۴% کاربران بر روی بنر های تبلیغاتی دارای عکس های بی کیفیت کلیک نمی کنند، چراکه به آنها اطمینان ندارند.
بنرهای تبلیغاتی را با محتوای وب مربوطه پست کنید. ( هرچه این ارتباط و تناسب بیش تر باشد بهتر است) ؛ شما از کاربر این انتظار را دارید که به بنر تبلیغی شما توجه کند؛ از طرفی او هم انتظار دارد در مدت زمان کوتاه بنر شما را بخواند. بدین ترتیب نباید از فونت های ناخوانا و شکسته استفاده کنید.
از بنرهای متحرک به جای بنرهای غیرمتحرک استفاده کنید.
در طراحی بنر حتما به این نکته مهم توجه کنید که بین موضوع آگهی شما و موضوع کانال، پیج یا وب سایت مورد نظرتان همخوانی وجود داشته باشد و افرادی تبلیغات شما را ببینند که عضو جامعه هدف شما هستند. این که قبل و پس از بنر تبلیغاتی شما چه چیزی قرار می گیرد بسیار مهم است و به همخوانی موضوعی آن بسیار دقت کنید و کوشش کنید برند و تبلیغات خود را با مناسب ها و اخبار شاد گره بزنید.